Op pad

​Mijn eerste dag is gepland van Nijmegen naar St. Anthonis. Door een wisselstoring bij Amersfoort is er geen rechtstreekse trein naar Nijmegen. Ik heb de tijd, maar dan wordt aankomst wel wat later. Pas tegen 11 uur begint mijn Voetreis vanaf Nijmegen CS. Over bekend Vierdaagse terrein, de St. Annastraat (maar dan in omgekeerde richting). Daarna door Heumensoord, bekend van mijn diensttijd en dan sta ik na een tijdje  in Malden langs de Maas, zo mooi, en ga richting Cuijck. Daar is W.Alexander inmiddels huiswaarts gekeerd. De pontonbrug is opgeruimd (de kade niet want een smeerboel)  en daarom ga ik met het pontje de Maas over. Door Cuijck richting St Anthonis. De bedoeling was een natuurcamping, maar aangezien ik geen houder ben van een speciale kaart (o, gruwel) uitgeweken naar de naastgelegen commerciële camping met wel alle voorzieningen, waaronder een prima restaurant voor de innerlijke mens. Het is nog vroeg en duik mijn slaapzak in nadat ik de blaren van de Vierdaagse opnieuw doorgeprikt heb. Morgen een lange tocht voor de boeg. 

Het zit niet altijd mee, want na vertrek moet ik eerst een ommetje maken via Oploo om aan eten te komen. Helaas is daar de bakker dicht. De Spar is gelukkig wel open. De volgende tussenstop is Ysselsteijn, halverwege het traject. Dat traject voert door de Peel. Ellenlange en kaarsrechte wegen. Met veel agrarische bedrijvigheid. Veel akkers hebben waterschade en blijft een deel van de groente-oogst achter op het land. Ondanks dat is De Peel ook een mooi gebied, met bossen en natuurgebieden, zoals langs het Kanaal van Deurne. Ik kom tegen 19 uur aan in Meijel en heb een heuse vierdaagse afstand afgelegd. De benen voelen goed en het gewicht van de prima rugzak voel ik niet meer. Maar het was een lange dag en herstel is nodig, ook voor de blaren. Vandaar dat ik een ‘extra’ rustdag inlas. Morgen nog wel 30 km, maar daarna wordt het minder. 


Een reactie op “Op pad

  1. Wouter, jammer dat ik je niet meer op het werk gezien heb om je persoonlijk een hele goede wandeltocht te wensen. (ik had een weekje vrij). Daarom nog maar zo; een geweldige ervaring gewenst!
    Lijkt me geweldig om te doen, ik wou dat ik het lef had!
    Succes en veel geluk gewenst!
    Thea

Plaats een reactie